Галоўная / Аддзел ЗАГС / Задачы i функцыi аддзела загса - палажэнне аб аддзеле

Задачы i функцыi аддзела загса - палажэнне аб аддзеле

ЗАЦВЕРДЖАНА

Рашэнне

Лідскага раённага

выканаўчага камітэта

15 снежня 2020 г. №1338

 

ПАЛАЖЭННЕ

аб аддзеле запісу актаў грамадзянскага стану

 

1. Аддзел запісу актаў грамадзянскага стану Лідскага раённага выканаўчага камітэта (далей - аддзел загса) утвараецца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь Лідскім раённым выканаўчым камітэтам (далей - Лідскі райвыканкам), з'яўляецца яго структурным падраздзяленнем і ўваходзіць у сістэму Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь (далей - Міністэрства юстыцыі).

Аддзел загса па агульных пытаннях сваёй дзейнасці падпарадкоўваецца Лідскаму райвыканкаму, а па пытаннях рэалізацыі дзяржаўнай палітыкі ў сферы юстыцыі - Міністэрству юстыцыі.

2. Аддзел загса у сваёй дзейнасці кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, заканадаўчымі актамі, гэтым палажэннем і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.

3. Структура і штат аддзела загса зацвярджаюцца ва ўсталяваным парадку Лідскім райвыканкамам. Аддзел загса фінансуецца за кошт сродкаў раённага бюджэту, за кошт сродкаў, атрыманых ад аказання насельніцтву дадатковых платных паслуг, звязаных з рэгістрацыяй актаў грамадзянскага стану. Аддзел загса мае пячатку з выявай Дзяржаўнага герба Рэспублікі Беларусь і са сваёй назвай.

4. Аддзел загса ажыццяўляе свае паўнамоцтвы ў межах адпаведнай адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі.

5. Працу аддзела загса курыруе кіраўнік спраў Лідскага райвыканкама.

6. Аддзел загса узначальвае начальнік. Назначэнне і вызваленне ад пасады начальніка аддзела загса Лідскага райвыканкама, а таксама заключэнне (прадаўжэнне, спыненне дзеяння) кантракта з названай асобай ажыццяўляецца старшынёй Лідскага райвыканкама са згоды Міністэрства юстыцыі.

7. Асноўнымі задачамі аддзела загса з'яўляюцца:

7.1. правільная, поўная і своечасовая рэгістрацыя актаў грамадзянскага стану ў дакладнай адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і ў мэтах абароны асабістых немаёмасных і маёмасных правоў грамадзян, дзяржаўных і грамадскіх арганізацый;

7.2. забеспячэнне рэалізацыі асноўных напрамкаў дзяржаўнай сямейнай палітыкі Рэспублікі Беларусь па ўмацаванні маральных асноў сям'і і павышэнні яе прэстыжу ў грамадстве;

7.3. прававая асвета насельніцтва па пытаннях заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і і парадку рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану.

8. Аддзел загса у адпаведнасці з ускладзенымі на яго задачамі і ў межах сваёй кампетэнцыі:

8.1. ажыццяўляе ў парадку, устаноўленым заканадаўствам, адміністратыўныя працэдуры па заявах грамадзян: рэгістрацыю нараджэння; заключэння шлюбу; скасавання шлюбу па рашэннях судоў, якія ўступілі ў законную сілу да 1 верасня 1999 г.; скасавання шлюбу па ўзаемнай згодзе мужа і жонкі, якія не маюць агульных непаўналетніх дзяцей і спрэчкі аб маёмасці (у адпаведнасці з артыкулам 35` Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і); устанаўлення бацькоўства, мацярынства; смерці; усынаўлення (удачарэння); перамены прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку; унясенне змяненняў, дапаўненняў і выпраўленняў у запісы актаў грамадзянскага стану; ануліраванне і аднаўленне запісаў актаў грамадзянскага стану; выдачу паўторных пасведчанняў, даведак аб нараджэнні, аб смерці, даведак, якія змяшчаюць звесткі з запісаў актаў грамадзянскага стану (аб запісе акта грамадзянскага стану, аб адсутнасці запісу акта аб заключэнні шлюбу), і паведамленняў аб адсутнасці запісу акта грамадзянскага стану;

8.2. складае матэрыялы і выносіць заключэнні аб магчымасці (немагчымасці) перамены грамадзянамі Рэспублікі Беларусь прозвішча, уласнага імя, імя па бацьку, накіроўвае іх у галоўнае ўпраўленне юстыцыі Гродзенскага абласнога выканаўчага камітэта (далей – галоўнае ўпраўленне юстыцыі) для атрымання дазволу (адмовы) у перамене;

8.3. праводзіць зніжэнне шлюбнага ўзросту па заяве асоб, якія ўзялі шлюб, у адпаведнасці з артыкулам 18 Кодэкса Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і;

8.4. складае заключэнні аб унясенні або аб адмове ва ўнясенні змяненняў, дапаўненняў, выпраўленняў у запісы актаў;

8.5. выдае копіі запісаў актаў грамадзянскага стану па запытах суда, пракуратуры, органаў крымінальнага пераследу, натарыусаў у сувязі са знаходжаннем спраў у іх вытворчасці, а таксама загранустаноў, органаў, якія рэгіструюць акты грамадзянскага стану, Міністэрства юстыцыі, органаў прымусовага выканання, іншых дзяржаўных органаў (службовых асоб) ) у выпадках, прадугледжаных заканадаўчымі актамі;

8.6. забяспечвае інфармацыйнае ўзаемадзеянне пры рабоце з дзяржаўнай інфармацыйнай сістэмай "Рэгістр насельніцтва" ў рамках рэалізацыі палажэнняў Закона Рэспублікі Беларусь 21 ліпеня 2008 года № 418-З "Аб рэгістры насельніцтва";

8.7. уносіць, дапаўняе рэгістр насельніцтва персанальнымі дадзенымі, актуалізуе іх, сведчыць электронна-лічбавым подпісам;

8.8. прымае неабходныя меры па захоўванні і абароне персанальных дадзеных, якія ўносяцца (атрымліваюцца) у (з) рэгістр (а) насельніцтва;

8.9. прымае ад Бярозаўскага гарадскога і сельскіх выканаўчых камітэтаў (далей - сельвыканкамы) першыя і другія экзэмпляры запісаў актаў грамадзянскага стану як на папяровым носьбіце, так і ў электронным выглядзе, правярае правільнасць іх афармлення;

8.10. вядзе ва ўстаноўленым парадку ўлік запісаў актаў грамадзянскага стану, учыненых у межах адпаведнай адміністрацыйна-тэрытарыяльнай адзінкі;

8.11. забяспечвае захоўванне першых экзэмпляраў запісаў актаў грамадзянскага стану і іншай дакументацыі на працягу ўстаноўленых тэрмінаў;

8.12. прадстаўляе ў галоўнае ўпраўленне юстыцыі, органы дзяржаўнай статыстыкі, іншыя дзяржаўныя органы ведамасную і статыстычную справаздачнасць у парадку, прадугледжаным заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;

8.13. накіроўвае другія экзэмпляры запісаў актаў грамадзянскага стану на папяровым носьбіце і ў электронным выглядзе, якія падлягаюць статыстычнай апрацоўцы, у органы дзяржаўнай статыстыкі;

8.14. накіроўвае другія экзэмпляры запісаў актаў грамадзянскага стану, якія не падлягаюць статыстычнай апрацоўцы на папяровым носьбіце і ў электронным выглядзе, у аддзел па пытаннях справаводства, архівах, у тым ліку загса галоўнага ўпраўлення юстыцыі;

8.15. выконвае перададзеныя ва ўстаноўленым парадку аддзелу загс просьбы ўстаноў юстыцыі замежных дзяржаў аб аказанні прававой дапамогі і звяртаецца з такімі просьбамі да ўстаноў юстыцыі замежных дзяржаў пры ажыццяўленні адміністрацыйных працэдур у адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь і міжнароднымі дагаворамі;

8.16. забяспечвае ўлік, захоўванне і расходаванне бланкаў пасведчанняў аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, а таксама захоўванне гербавага друку;

8.17. вывучае і абагульняе практыку прымянення заканадаўства Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і пры рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, праводзіць запланаваныя Міністэрствам юстыцыі, галоўным упраўленнем юстыцыі мерапрыемствы па ўдасканаленні дзейнасці органаў загса па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;

8.18. праводзіць праверку дзейнасці сельвыканкамаў па рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, а таксама правярае ў іх улік і захоўванне бланкаў пасведчанняў аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, аказвае метадычную дапамогу службовым асобам сельвыканкамаў, якія ажыццяўляюць рэгістрацыю актаў грамадзянскага стану, абагульняе станоўчы вопыт іх работы;

8.19. праводзіць работу па: растлумачэнню шлюбна-сямейнага заканадаўства; прававой асветы насельніцтва, у тым ліку з выкарыстаннем сродкаў масавай інфармацыі; арганізацыі мерапрыемстваў, накіраваных на ўмацаванне інстытута сям'і ў грамадстве;

8.20. аказвае насельніцтву дадатковыя платныя паслугі, звязаныя з рэгістрацыяй актаў грамадзянскага стану ў парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;

8.21. разглядае звароты грамадзян па пытаннях, якія адносяцца да кампетэнцыі аддзела загса, і прымае меры для своечасовага і ўсебаковага іх разгляду;

8.22. выконвае іншыя функцыі, прадугледжаныя заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

9. Аддзел загса у межах сваёй кампетэнцыі і ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь мае права:

9.1 запытваць звесткі і (або) дакументы, неабходныя для рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, унясення змяненняў, дапаўненняў, выпраўленняў, аднаўлення і анулявання запісаў актаў грамадзянскага стану, выдачы паўторных пасведчанняў аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, выдачы дакументаў і (або) даведак;

9.2. запытваць і атрымліваць ад сельвыканкамаў неабходныя матэрыялы і звесткі па пытаннях рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану;

9.3. праводзіць пры неабходнасці праверку адсутнасці перашкод да заключэння шлюбу ў адносінах да асоб, якія падалі заяву аб рэгістрацыі заключэння шлюбу.

9.4. уносіць на разгляд у Міністэрства юстыцыі і галоўнае ўпраўленне юстыцыі, выканаўчы камітэт прапановы па пытаннях, аднесеных да кампетэнцыі аддзела загса.

10. Начальнік аддзела загса:

10.1. ажыццяўляе агульнае і метадычнае кіраўніцтва дзейнасцю аддзела, у межах сваёй кампетэнцыі прымае рашэнні і нясе персанальную адказнасць за выкананне ўскладзеных на аддзел задач і функцый, а таксама за прадстаўленую ў галоўнае ўпраўленне юстыцыі, органы дзяржаўнай статыстыкі, іншыя дзяржаўныя органы ведамасную і статыстычную справаздачнасць;

10.2. уносіць на разгляд выканаўчага камітэта праекты рашэнняў і распараджэнняў па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю аддзела загса;

10.3. ажыццяўляе кантроль за выкананнем аддзелам загс рашэнняў і распараджэнняў выканаўчага камітэта, рашэнняў вышэйстаячых дзяржаўных органаў па пытаннях, якія адносяцца да дзейнасці органаў, якія рэгіструюць акты грамадзянскага стану;

10.4. нясе адказнасць за належнае захоўванне і ўлік запісаў актаў грамадзянскага стану і іншай дакументацыі, а таксама за ўлік, захоўванне і расходаванне бланкаў пасведчанняў аб рэгістрацыі актаў грамадзянскага стану, а таксама захоўванне гербавага друку;

10.5. забяспечвае своечасовае, правільнае ажыццяўленне адміністрацыйных працэдур, ускладзеных на органы, якія рэгіструюць акты грамадзянскага стану, у парадку, устаноўленым заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;

10.6. размяркоўвае службовыя абавязкі і арганізуе працу супрацоўнікаў аддзела загса;

10.7. забяспечвае захаванасць матэрыяльных каштоўнасцей;

10.8. нясе адказнасць за якасць і своечасовасць разгляду зваротаў, заяў, якія паступаюць у аддзел загса;

10.9. уносіць у выканаўчы камітэт прадстаўленне аб заахвочванні, аб накладанні дысцыплінарных спагнанняў на супрацоўнікаў аддзела загса, а таксама на работнікаў сельвыканкамаў, якія ажыццяўляюць рэгістрацыю актаў грамадзянскага стану;

10.10. забяспечвае правядзенне мерапрыемстваў па павышэнні кваліфікацыі супрацоўнікаў аддзела загса, службовых асоб сельвыканкамаў, якія ажыццяўляюць рэгістрацыю актаў грамадзянскага стану;

10.11. скарачае, устаноўлены заканадаўствам Рэспублікі Беларусь, тэрмін заключэння шлюбу, а таксама цярпіць, у сувязі з гэтым дзень і час рэгістрацыі заключэння шлюбу;

10.12. сведчыць на сумеснай заяве аб рэгістрацыі заключэння шлюбу, аб рэгістрацыі скасавання шлюбу, аб рэгістрацыі ўстанаўлення бацькоўства подпіс асобы, якая звярнулася ў выпадках, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь;

10.13. забяспечвае захаванне фінансавай дысцыпліны;

10.14. забяспечвае своечасовае фарміраванне і абнаўленне інфармацыі, якая размяшчаецца на інфармацыйных стэндах аддзела загс, а таксама адпаведных старонках афіцыйнага сайта выканаўчага камітэта ў глабальнай камп'ютарнай сетцы Інтэрнэт па пытаннях дзейнасці аддзела загса ў адпаведнасці з патрабаваннямі, устаноўленымі заканадаўствам;

10.15. забяспечвае выкананне працоўнай, выканальніцкай дысцыпліны супрацоўнікамі аддзела загса;

10.16. ажыццяўляе іншыя паўнамоцтвы ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.

11. У перыяд адсутнасці начальніка аддзела загса яго абавязкі ўскладаюцца на намесніка начальніка, а ў выпадку адсутнасці такога, на галоўнага спецыяліста ў адпаведнасці са службовай інструкцыяй.