крок 1
Рэгістрацыя на
адзіным партале электронных паслуг
крок 2
Аўтарызацыя на
партале
крок 3
Запаўненне
электроннай заявы аб ажыццяўленні электроннай працэдуры
крок 4
Аплата працэдуры
крок 5
Атрыманне
электроннага рашэння
Крок 1.
Рэгістрацыя на адзіным партале электронных паслуг
Зарэгістравацца
на партале https://portal.gov.by/ (раздзел «Рэгістрацыя») можна двума
спосабамі:
• праз электронную
пошту шляхам запаўнення рэгістрацыйнай формы. Атрымаўшы паведамленне па
электроннай пошце, неабходна актываваць асабісты кабінет карыстальніка;
• праз
электронны лічбавы подпіс. У гэтым выпадку варта прытрымлівацца адпаведнай
інструкцыі.
Даведачна
Атрымаць ключ
ЭЛП можна ў рэгіянальных рэгістрацыйных цэнтрах рэспубліканскага цэнтра
Дзяржаўнай сістэмы кіравання адкрытымі ключамі праверкі электроннага лічбавага
подпісу Рэспублікі Беларусь (РУЦ ГосСУОК), які ажыццяўляе ўсе неабходныя
працэдуры, звязаныя з адкрытым ключом ЭЛП, сертыфікатам адкрытага ключа і самой
ЭЛП.
Больш падрабязна
пра функцыянаванне РУЦ ГосСУОК і атрыманні ключа электроннага лічбавага подпісу
гл. Https://nces.by/pki/.
Крок 2.
Аўтарызацыя на партале
Аўтарызацыя
залежыць ад спосабу рэгістрацыі: альбо з выкарыстаннем лагіна і пароля, альбо з
выкарыстаннем ЭЛП.
Нароўні з ужо
традыцыйным ЭЛП, грамадзяне могуць ідэнтыфікавацца з дапамогай унікальнага
ідэнтыфікатара.
Даведачна
Унікальны
ідэнтыфікатар - сродак ідэнтыфікацыі грамадзяніна пры ажыццяўленні
адміністрацыйных працэдур у электроннай форме праз асабісты электронны кабінет,
у дачыненні да якіх заканадаўствам аб адміністрацыйных працэдурах усталяваная
такая форма іх ажыццяўлення (абзац 5 п.2 Палажэння аб парадку атрымання ўнікальнага
ідэнтыфікатара, зацверджанага пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь
ад 2017/08/22 № 637).
Канкрэтны спосаб
аўтарызацыі напрамую залежыць ад складанасці і значнасці працэдуры. Чым яна
важнейшая,
тым больш высокім будзе ўзровень ідэнтыфікацыі (п.7 Палажэння аб
агульнадзяржаўнай аўтаматызаванай інфармацыйнай сістэме, зацверджанага
пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 09.08.2011 № 1074).
Крок 3.
Запаўненне электроннай заявы аб ажыццяўленні
электроннай працэдуры
Электроннаязаявааб ажыццяўленні электроннай працэдуры запаўняецца ў асабістым кабінеце
карыстальніка.
Пералік
адміністрацыйных працэдур у адпаведнасці з правамі карыстальніка адлюструецца ў
яго асабістым кабінеце.
Крок 4. Аплата
працэдуры
Пры замове
электроннай працэдуры ў асабістым кабінеце карыстальніка фарміруецца 30-значны
код - нумар замовы, з дапамогай якога аплачваецца дадзеная працэдура любым
зручным спосабам (напрыклад, праз любое аддзяленне банка, АРІП).
У асабістым
кабінеце карыстальнік прымацоўвае электронны выгляд квітанцыі аб аплаце
адміністрацыйнай працэдуры.
Крок 5.
Атрыманне электроннага рашэння
Электроннуюзаяву ўпаўнаважаны
дзяржаўны орган разглядае ў тым жа парадку, што і заявы ў пісьмовай форме, але
з улікам некаторых асаблівасцей.
Пасля выканання
адміністрацыйнай працэдуры ўпаўнаважаным органам у асабістым кабінеце
карыстальніка адлюструецца рашэнне па выніках аказання адміністрацыйнай
працэдуры.