Настройкі
Настройкі шрыфту
Arial
Times New Roman
Памер шрыфту
A
A
A
Міжлітарная адлегласць
Стандартнае
Павялічанае
Вялікае
Колеравая схема
Чорным
па белым
Белым
па чорным
Лiдскi раённы выканаўчы камітэт
Галоўная / Навiны рэспублiкi
05.01.2023

У Беларусі змяніўся парадак падачы электронных зваротаў

З 2 студзеня 2023 года электронныя звароты можна падаць толькі з выкарыстаннем дзяржаўнай адзінай (інтэграванай) рэспубліканскай інфармацыйнай сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў грамадзян і юрыдычных асоб, паведамілі ў Міністэрстве сувязі і інфарматызацыі. Адказы і паведамленні на такія звароты таксама будуць накіроўвацца пры дапамозе гэтай сістэмы. Па жаданні заяўніка адказ на электронны зварот, як і раней, можа быць накіраваны ў пісьмовым выглядзе. "Відавочнай перавагай укаранення такога інструменту з'яўляецца павышэнне зручнасці заяўнікаў пры падачы электронных зваротаў і атрыманні адказаў на іх. Па сутнасці, замест неабходнасці запаўнення спецыялізаванай формы на кожным інтэрнэт-сайце дзяржаўнага органа або іншай дзяржаўнай арганізацыі заяўніку прадастаўляецца адзіны інтэрфейс для афармлення электроннага звароту і яго падачы ў любую арганізацыю, падключаную да сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў. Пасля яго адпраўкі сістэма ўліку і апрацоўкі зваротаў дазваляе наладзіць атрыманне імгненнага анлайн або SMS-паведамлення аб тым, на якой стадыі разгляду знаходзіцца электронны зварот. Пры гэтым уся інфармацыя аб пададзеных электронных зваротах і атрыманых на іх адказах (паведамленнях) будзе даступна заяўніку ў адным месцы з дапамогай асабістага электроннага кабінета ў сістэме", - расказалі ў Мінсувязі. Доступ да сістэмы ўліку і апрацоўкі зваротаў будзе арганізаваны па адрасе https://обращения.бел/. Перад падачай электроннага звароту заяўніку неабходна ідэнтыфікавацца і аўтарызавацца ў сістэме. Для гэтага прадугледжаны гібкія інструменты ў мэтах забеспячэння ахопу шырокага кола заяўнікаў. Грамадзяне ідэнтыфікуюцца ў сістэме з выкарыстаннем лагіна і пароля, сфарміраваных імі ў працэсе рэгістрацыі ў сістэме, пры гэтым прадугледжваецца абавязковае пацвярджэнне факта рэгістрацыі па нумары мабільнага тэлефона, уліковага запісу нацыянальнай паштовай электроннай сістэмы, якую можна атрымаць у любым аддзяленні паштовай сувязі або сертыфіката адкрытага ключа альбо ID-карткі пры іх наяўнасці. Для юрыдычных асоб пры праходжанні працэдур ідэнтыфікацыі ў сістэме прадугледжваецца выкарыстанне толькі сертыфіката адкрытага ключа альбо ID-карткі, якая належыць кіраўніку або асобе, упаўнаважанай падпісваць звароты. Пасля ідэнтыфікацыі і аўтэнтыфікацыі заяўніка ў сістэме ўліку і апрацоўкі зваротаў яму прадастаўляецца функцыянал, які дазваляе ў поўным аб'ёме рэалізаваць яго права на падачу электронных зваротаў, прадугледжанае заканадаўствам. Такім чынам, пры жаданні падаць электронны зварот заяўніку спатрэбіцца толькі ўвайсці ў сістэму з дапамогай аднаго з пералічаных спосабаў без неабходнасці шматразовага ўводу адных і тых жа рэквізітных даных (прозвішча, імя, імя па бацьку, адрас месца жыхарства і да т.п.), якія патрабуюцца цяпер пры падачы кожнага электроннага звароту. Белта